NJP
 
شرح خبر
اجلاس "برترین‌های معماری، دکوراسیون و تکنولوژی" مهرماه 1394 - 10/10/2015
.
دوره نخست اجلاس" برترین‌های معماری، دکوراسیون و تکنولوژی" در 17 مهرماه 1394، با حضور جمعی از اساتید بزرگ معماری، معماری داخلی و تکنولوژی معماری ايران در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد که با استقبال چشمگیر اساتید، دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلی و صاحب نظران این حرفه همراه بود. هدف از برگزاری این اجلاس رشد کیفی معماری و پر کردن خلاءهای فنی در تکنولوژی معماری بود. نقش تکنولوژی و طراحی داخلی، زیبا‌شناسی در معماری  و طراحی و فضای باز از محور‌های این اجلاس بودند. از نقاط قابل توجه این اجلاس حضور همزمان دانشگاهیان و شرکت‌ها در یک فضای علمی بود.
افتتاحیه این اجلاس، با سخنرانی جناب آقای مهندس محمد حسین رحمانی، صاحب امتیاز و مدیر هنری کتاب سال دکوراتک و وب‌سایت دکوراتک و رئیس انجمن معماری پایدار و جناب آقای دکتر محمد رضا متینی، مدرس دانشگاه آغاز شد و با سخنرانی آقایان مهندس سید رضا لاهیجی، استاد دانشگاه و پژوهشگر و مهندس مجید کریمی، مدرس دانشگاه، ادامه یافت.
آنچه این اجلاس را متمایز می‌ساخت برگزاری مراسم تجلیل و بزرگداشت از پروژه‌های شاخص معماری و صاحب نظران علمی و حرفه‌ای معماری، در خاتمه اجلاس بود.
دانسته است روند انتخاب مشاور طراحی در مسابقه اکسپو 2015 و نافرجام ماندن آن، چالشی تلخ در دو سال اخیر بود که جامعه حرفه‌ای معماری را به واکنش‌های جدی و عملی واداشت. در این راستا به پاس فعالیت‌های موثر و ارزشمند آقای مهندس حمید میرمیران، مدیریت محترم عامل مهندسین نقش جهان ـ پارس در مسابقه نمایشگاه اکسپو 2015 میلان، کسب رتبه نخست مسابقه و برتری واضح و مبرهن طرح ارائه شده‌ی این مهندسین مشاور، لوح تقدیری به ایشان تقدیم شد. امید است با اینگونه پیگیری‌ و ممارست‌های جامعه معماران شاهد رشد و اعتلای روز‌افزون فرهنگ غنی معماری در کشور عزیزمان باشیم.

A-381.jpg

.